Een probeersel

met één van mijn geliefkoosde patronen.  De batgirl uit het boek van Remi & Cosette.  
Ik nam maat 110 (terwijl 128 haar normale maat is nu).

Ik stak het kleedje in elkaar zoals voorgeschreven en liet het haar aanpassen.  Op de lengte die ik dacht okee daar is goed maakte ik vijf rijtjes met rimpelelastiek.

De halsboord wou ik met een blinde steek vastzetten omdat ik het al wel wat slordig vond bij de vorige tuniekjes die ik zo al deed.

Helaas pindakaas zo blind is die steek van mij niet...
ik vind dat ge dat te veel ziet aan de hals.

De onderkant stikte ik met een tweelingnaald.

De mouwen wou ik het liefst lang ma na een lange beraadslaging van een week en half deed ik er gewoon een boordje aan van twee cm en opteerde ik voor een coltruitje eronder.





Dus eigenlijk iets dat supersnel klaar is (indien ge niet teveel nadenkt van hoe ge de halsboord en de mouwen zou afwerken)

stofje: de gouden flamingo



Reacties